4. Integració de les tecnologies digitals en projectes a l'escola
INTEGRACIÓ DE LES TECNOLOGIES DIGITALS EN PROJECTES A L'ESCOLA
LINKS DE LA CONFERÈNCIA:
ACTIVITAT:
Quines eines digitals s'utilitzen en el marc del projecte d'escola que ens presentaran i per a què?
- Pearltrees: Aquesta aplicació permet desar i classificar les diferents fonts d'informació, enllaços, eines... que trobem útils per dur a terme el projecte, a la vegada que podem compartir-los amb altra gent.
- Thinglink: Permet ordenar les idees i presentar-les d'una forma interactiva.
- Genial.ly: Permet realitzar vídeos o presentacions multimèdia a través d'adjuntar text, fotografies, videos, dibuixos...
- PicCollage App: Permet realitzar collages amb diferents imatges.
- Blogger: És un blog on pots plasmar tota la informació i transmetre-la a altre gent.
- Zoom: Permet realitzar videoconferències amb persones d'arreu del món i, a la vegada, compartir informació a través de la opció de compartir pantalla.
- Kahoot: Permet realitzar diferents preguntes i enquestes de forma interactiva.
- Educaplay: És una plataforma en la que pots accedir i crear diferents jocs virtuals educatius.
Les tecnologies digitals s'integren de forma transversal en el projecte? Tenen un espai de planificació, implementació, seguiment, avaluació? En aquest projecte, les eines digitals són essencials per poder-lo dur a terme, ja que, sense aquestes, no es podria avançar amb aquest. La raó principal és que es necessiten aquestes eines digitals per realitzar videoconfernències, per realitzar diferents activitats, la necessitat de tenir blocs on penjar les diferents produccions... Per tant, les tecnologies, més que tenir una influència i una integració transversal, són la eina principal per què es pugui dur a terme el projecte, sense les eines digitals no es pot dur a terme el projecte.
Quines dimensions i competències del currículum de l’àmbit digital de l’educació primària hi veieu reflectits?
- Dimensió dels instruments i aplicacions:
- Competència 1: Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord amb les tasques a realitzar.
- Competència 2: Utilitzar les funcions bàsiques de les aplicacions d’edició de textos, tractament de dades numèriques i presentacions multimèdia.
- Competència 3: Utilitzar programes i aplicacions de creació de dibuix i edició d’imatge fixa, so i imatge en moviment.
- Dimensió de tractament de la informació i organització dels entorns de treball i d'aprenentatge:
- Competència 4: Cercar, contrastar i seleccionar informació digital tot considerant diverses fonts i entorns digitals
- Competència 5: Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals
- Competència 6: Organitzar i emprar els propis entorns personals digitals de treball i d’aprenentatge.
- Dimensió de la comunicació interpersonal i col·laboració:
- Competència 7: Realitzar comunicacions interpersonals virtuals i publicacions digitals.
- Competència 8: Realitzar activitats en grup utilitzant eines i entorns virtuals de treball col·laboratiu
Quins aspectes de la competència digital docent, que vam treballar la primera setmana de curs, hi veieu reflectits?
- Competència digital instrumental: Veig reflectida aquesta competència ja que totes les tasques a realitzar i les aplicacions que s'utilitzen en aquest projecte són perfectament útils per al nostre dia a dia.
- Competència digital metodològica: També hi veig reflectida aquesta competència ja que les aplicacions utilitzades les podem fer servir com a docents per a la pràctica educativa en altres àmbits i projectes.
Comentarios
Publicar un comentario